Het zit in onze natuur

Staatsbosbeheer beheert het groene erfgoed van Nederland; 265.000 ha natuur die we beschermen, die je kunt beleven en die we samen met en voor anderen duurzaam benutten.

Klachtenprocedure

Wij werken bij Staatsbosbeheer voortdurend aan de kwaliteit van onze dienstverlening en producten. Toch kan het gebeuren dat u ergens ontevreden over bent. Dan heeft u de mogelijkheid om een klacht in te dienen. Staatsbosbeheer heeft een klachtenprocedure om ervoor te zorgen dat uw klacht op zorgvuldige wijze wordt behandeld.

Waarover kunt u klagen?

U kunt een klacht indienen over:

  • Een handeling of gedraging van Staatsbosbeheer of een medewerker van Staatsbosbeheer (overeenkomstig de Algemene Wet Bestuursrecht);
  • De uitvoering van de taken van Staatsbosbeheer;
  • Beleid en beheer van Staatsbosbeheer;
  • Een product of dienst van Staatsbosbeheer.

Welke gegevens hebben wij nodig?

We hebben de volgende gegevens van u nodig om uw klacht in behandeling te nemen:

  • Uw naam en adres;
  • Waarover u een klacht indient;
  • De datum waarop de klacht is ontstaan;
  • Waar en wanneer de klacht is ontstaan (plaats, gebied, o.i.d.);
  • Eventuele bijlagen (brieven, e-mails, e.d.)
  • Ondertekening.

Hoe dient u een klacht in?

U heeft de keuze uit de volgende mogelijkheden:        

  1. Via het klachtenformulier
    Als u geen bijlage mee wilt sturen, gebruik dan het klachtenformulier. Wel een bijlage meesturen? Voeg deze dan toe aan een e-mail:
  2. Per e-mail 
    U kunt u uw e-mail richten aan: contact@staatsbosbeheer.nl.
  3. Schriftelijk per brief
    U kunt uw brief richten aan: Staatsbosbeheer, Postbus 2, 3800 AA Amersfoort.

Wat gebeurt er met uw klacht?

Wij registreren uw klacht en u ontvangt een ontvangstbevestiging met daarin informatie over de verdere behandeling. De wettelijke termijn voor de afhandeling van klachten is 6 weken.

Mondelinge klachten behandelen wij in principe mondeling, maar in overleg met u is schriftelijke afhandeling mogelijk.